Vaticaanstad

18 augustus 2017 - Roma, Italië

Wát een weelde. Prachtig. Het museum is 14 km aan relieken, schilderijen, beeldhouwerken en meer moois. Geschat wordt dat als je voor elk stuk 60 seconde de tijd zou nemen, je 7 jaar in het museum door zou moeten brengen. Het was prachtig, maar veel te druk. Ik kan slecht tegen drukte, en ondanks dat ik het GEWELDIG vond, zal ik het niet zo snel nog eens doen in de zomervakantie. Ik wil nog eens terug naar Rome in een druilerige November.
De st. Pietersbasilisk is zo mooi. Ik sloeg stijl achterover. Ik kon vooraf niet indenken dat er zo veel pracht zou zijn. Dit vond ik zo veel mooier ook dan de Sixtijnse kapel!!

1. Patricia:
    18 augustus 2017
    Het is echt veel te veel hè daar??
    En zo te zien ook een beetje veel Japanners. Ik zou verder gewoon lekker rond gaan lopen. Alhoewel, al bij het Colosseum geweest? Plezier nog. Leuke foto's trouwens
  2. Oma:
    18 augustus 2017
    Prachtige foto's. Roept veel herinneringen bij me op. Ik ben er jaren geleden met Dio(bovenbuurman) geweest en toen konden we gelijk naar binnen, het was heel rustig. Later nog een keer met mijn cursus, toen had onze begeleider ervoor gezorgd dat we niet in de rij hoefden. Op het St. Pietersplein kregen we uitleg van een gids...dit duurde uren en ik kon bijna niet meer staan, bloedheet. Voor het Colosseum kan je, geloof ik ook van tevoren reserveren, maar dat is best duur. (Gaat via een tour, zie internet).Geniet verder van Rome (en Tivoli?). Je eet er goed van, zie ik. Liefs