Pijnlijke kuiten

7 augustus 2017 - Praag, Tsjechië

Gisteren na het dutje waren we niet veel meer waard. We hebben rustig nog even door de stad gezworven en wat gegeten. Moekie en oma: voor het eerst heb ik goulash op dat lekkerder smaakten dan die van één van jullie. Nou staat Tsjechië ook bekend om zijn stevige goulash met sterke smaken. Het vlees was bijna zwart van alle kruiden waarin het vlees uren en uren had liggen stoven.
Vandaag (7/8) hebben we lekker uitgeslapen. Niet veel eerder dan 11u30 zaten we aan het ontbijt. We hebben vandaag een rustige dag gehad zonder veel op de planning. We zijn vandaag vooral aan de andere kant van de Moldau geweest. Praag is veel te groot voor 5 dagen. We zijn een KAPOT hoge berg op geweest naar de Eifeltoren-replica (de Petřín toren) die de Tsjechen één jaar nadat de echte versie in Parijs af was. Als je de echte Eiffeltoren naast de berg zou plaatsen, zou de Petřín toren boven de Eiffeltoren uitsteken. In werkelijkheid is hij slechts 1/5 van de lengte (work smarter not harder). De toren heeft een lift, maar je moet er wel eerst komen. Dom genoeg besloten wij niet met de pendeltram te gaan maar te lopen. Wat heb ik met dat lopen? Sucks. Pijn in onze kuiten en voetjes.

1. Oma:
    8 augustus 2017
    Wat fijn dat jullie het zo naar je zien hebben. Mooie foto s. Lijkt me ook heel gezellig daar. Natuurlijk was de goulash lekkerder dan die van ons. Wij rotzooien maar wat aan, mag eigenlijk geen naam hebben. Koop een tube voetcreme,lopen hoort er nu eenmaal bij als je de stad goed wilt zien. (In Rome wordt het nog veel zwaarder). Ik ben ervaringsdeskundige. Geniet van het mooie weer. Hier regent het en de komende dagen wordt het ook rotweer. Liefs voor allebei. Omaxx